Innovation i historie

4. december 2018 af Dan Mikkelsen
2se2 legede med hinanden, da Dan lavede innovation i historie

Innovation handler om at skabe værdi for sig selv og andre, men hvordan gør man det i faget historie? Jo, man opfinder fx. nye måder at formidle historisk viden til andre og får samtidigt selv en dybere forståelse for det historiske emne. Efter et forløb om vikingetiden og Danmarks fødsel fik 2se2 stillet opgaven, at udforme et spil om emnet. Opgaven lød ganske simpelt, at spillerne skulle få viden om emnet uden, at de i forvejen skulle læse en 'lektie'. Over flere moduler arbejdede eleverne hårdt med opgaven ved at benytte de innovative metoder. Bla. opstillede klassen selv parametrene for hvad et godt spil skal indeholde og ikke mindst, hvad det ikke skal. Som afslutning blev de 6 gruppers meget forskellige brætspil afprøvet. Vinderspillet var det som klassen mente bedst formidlede viden samt levede op til de krav de selv havde udformet.

 

www.marselisborg-gym.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Cookies kan anvendes til at skelne de forskellige brugere på en hjemmeside fra hinanden samt til at måle trafik på en hjemmeside. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til ovennævnte formål.
×